Mulla alkaa tä kesävaihde vihdoin toimia. Koko ensiviikko on täynnä suunnitelmia, hyvä etten aikatauluttamaan sen enempiä alkanut. Sitäkin olen näiden suunnitelmien ohella alkanut harrastaa. Se huono puoli siinä on, ettei aikataulut toimi - en herää herätyskelloon.

Koko tämän loppuviikon olen laittanut kellon soimaan tarpeeksi ajoissa, moneen kertaan erilaisilla herätysmelodioilla. Mikään ei toimi. Olen herännyt aina viime tinkaan ja saanut juosta koko aamun. Huoh, ei tämäkään unelmaa ole ollut. Muutaman tunnin yöunilla koko päivä seikkaillen ja yöllä ei tule uni kuumuuden vuoksi. Harkitsen taas tänä iltana kuumaa suihkua ennen nukkumaan menoa. Jos ehtisin nukahtaa ennen hien pukkaamista otsalle?

Suunnitelmiin siis, maanantai ja tiistai menevät täysin aloilleen asettumiseen ja herätyskelloon totutteluun. Pakkohan mun on herätä herätyskelloon, jos meinaan töitä tänä kesänä tehdä! Keskiviikkona suuntaan moikkaamaan kavereita toiselle paikkakunnalle ja torstainenkin kulunee siellä. Perjantai tuo tullessaan oleilua ja hyvän ilman salliessa lauantaina pitäis mennä siskon ja äiteen kanssa rantsulle. Sisko jäänee mun luokse yöksi ja sunnuntaina siskon palautus kotiin. Sellanen suunnitelmallinen viikko olis siis tiedossa.

Passin ajattelin laittaa vireille huomenna. Pakko mun on saada henkilöllisyystodistus, jos aion ajokortin hommata ja matkustaa loppukesästä, kun loma alkaa. Huomenna taas odotellaan arvosanoja koulusta ja tuudittaudutaan siihen, että täydennettäviä tehtäviä on enemmän kuin yksi, eipä pääse pettymään niin pahasti. Tässä kohtaa pessimismi rokkaa, muuten olen sitä vastaan, optimistisena luonteena.

Nämä asuinviikkoni täällä ovat kuluneet kuin siivillä. En ole ehtinyt asettua taloksi, vaikka olen täällä asustellut jo pari viikkoa. Mulla on ilmeisesti ollut kokoajan kauhea kiire (?) tai tekeminen ei ole suuntautunut tavaroiden paikoilleen laittamiseen. Energiani olen suunnannut aivan jonnekin muualle. No, ainakin olen täällä.

Olen taas koonnut muutamia ihania kesäbiisejä itselleni puhelimeen. Niitä kuunnellessa tulee hyvä mieli ja matkaaminen sinne sun tänne sujuu paljon mukavammin.  Lähden jälleen jättämään omat jalan jälkeni tähän kaupunkiin, kesäisten biisien tahtiin. Adios!